Pentru a convinge oamenii, politicienii folosesc diferite strategii de marketing. Ca parte a acestui efort, își amintesc religia ca un instrument eficient de publicitate.

Religia a fost întotdeauna prezentă în viața oamenilor și a modelat modul în care au trăit din zorii umanității. De-a lungul secolelor, religia a fost folosită în diferite scopuri, în special de către cei de la putere. În timpurile moderne, religia este încă un instrument folosit pentru a atinge diferite obiective. În prezent, utilizarea religiei în plan politic este încă una dintre cele mai controversate probleme din diferite țări ale lumii.

Marketing politic

Ca parte a strategiei lor de marketing politic și a eforturilor de convingere a alegătorilor, partidele politice pledează pentru religie și o includ ca instrument de convingere. Unele constituții interzic exploatarea religiei în scopuri politice, dar este încă folosită chiar implicit.

Un nou studiu realizat de un grup de cercetători din Tunisia a investigat utilizarea religiei ca mijloc de persuasiune publicitară în marketingul politic. În contextul tunisian, ca și în alte țări musulmane, există încă o confruntare clară între laicism și religie. Astfel, impactul religiei poate fi mai profund.

Strategii de marketing

Strategii de marketingși oamenii de știință înțeleg foarte bine modul în care religia afectează comportamentul oamenilor. Studiul afirmă că „religia are o influență puternică asupra comportamentului consumatorilor, precum și asupra deciziilor … nivelul de religiozitate are un impact asupra determinării comportamentului consumatorului”. În acest scop, politicienii încearcă să profite de convingerea alegătorilor în funcție de religiozitate și dedicație.

Studiu publicat în Journal of Marketing Research &  Studiile de caz au citat regulile de marketing și relația dintre agenții de publicitate (în acest caz politicieni sau partide) și consumatori (în acest caz cetățeni și alegători) pentru a înțelege utilizarea și impactul religiei.

Pentru a înțelege relația publicitară dintre alegători și politicieni, cercetătorii care se bazează pe teoria marketingului care măsoară eficiența publicității „au luat în considerare trei abordări principale: (1) o abordare economică, (2) o abordare cognitivă și (3) o abordare emoțională”.

Cercetătorii au venit cu câteva lecții care afirmă că „dacă conținutul religios al anunțurilor are sau nu un impact asupra stimulării publicitare și, prin urmare, asupra intențiilor de sondaj”.

În cartea sa Brands of Faith, Mara Einstein afirmă că „religia a devenit un alt produs vândut pe piața de consum”. În contextul societății și politicii americane, Mara spune că „Deși relația dintre politică și religie a fost istoric incomodă, astăzi se învecinează cu abuzul”.

Din cauza acestui impact, multe țări au lucrat pentru a interzice utilizarea religiei în campaniile electorale, dar este încă folosită ca fundal pentru ideologia și retorica partidelor politice. Ori de câte ori este posibil, au discutat despre partea religioasă a oamenilor pentru a obține sprijin pentru competiția lor politică.

u este numit „Islam” care înseamnă „predare” în arabă. Cei care se supun creatorului sunt numiți „musulmani”.