Există o mie de forme de minte. – Rumi
Scopul procesului mistic este de a ajuta la finalizarea evoluției umane. Sufii afirmă că umanitatea evoluează către o condiție spirituală superioară și această evoluție este intenționată și direcționată. Rezultatul final al acestui proces sunt oameni mai completi care sunt mai capabili să se servească pe ei înșiși și pe ceilalți. Călătorii se îndreaptă spre acest scop intrând pe o cale către completarea spirituală și sunt ghidați de un Maestru.
Persoana completă își folosește toate abilitățile și, printr-un curs de studiu ghidat, a adăugat o măsură de capacitate spirituală latentă, pentru a face lumea și comunitatea lor un loc mai bun. În această perioadă de studiu, toate capacitățile umane sunt dezvoltate în continuare, astfel încât individul să devină cu mai multe fațete. Această dezvoltare și învățare pune accent pe creșterea fizică, emoțională, intelectuală și spirituală. Acest proces original de finalizare a fost perfecționat cu milenii în urmă și a fost numit Știința Omului. În epocile trecute, această dezvoltare a purtat o ținută diferită; dintre care unul era alchimia. Plumbul care trebuia modificat era condiția umană, iar aurul era conștiința superioară. Astăzi, multe sisteme de dezvoltare umană există și sunt îmbrăcate în formate psihologice, de autoajutorare și de dezvoltare personală.
În cultura noastră, mulți sunt familiarizați cu sistemele care învață despre dezvoltarea fizică, emoțională și intelectuală; cu toate acestea, există mai puțină familiaritate și curiozitate în creștere cu sistemele de învățare care ne dezvoltă natura spirituală sau superioară. Am văzut o proliferare de medicină „New Age”, profesori, ateliere și guru, toți care au ceva să ne învețe despre sinele nostru superior și despre lumea interioară. Acest flux de experiență interioară și de învățare există alături de sistemele noastre religioase tradiționale. Uneori există frecare între aceste sisteme și alteori armonie. Unele dintre aceste sisteme New Age au ceva să ne învețe, iar altele vor să ne ia; cum sa faci diferenta?
Accentul acestei discuții este de a oferi o etapă, pentru a ajuta studentul serios să facă alegeri inteligente și să răspundă la câteva întrebări de bază implicate într-o căutare spirituală pentru cunoștințe superioare.
Care este rezultatul?
Înainte de a intra în orice curs de studiu sau de învățare, trebuie să fiți clar rezultatul. Când mergem la facultate sau la școală tehnică, absolvim cu o diplomă care este utilă în domeniul ales. Este similar în dezvoltarea spirituală. Intri într-un sistem care se concentrează pe un rezultat. Școlile mistice autentice caută să dezvolte oameni mai completi, care sunt mai capabili să slujească lucrând în lume; folosind capacitatea lor adăugată, latentă, mai mare.
Studiile spirituale, parțial, se ocupă de stările de conștiință și, așa cum a oferit marele Maestru, Rumi, „există o mie de forme de minte.” Adesea, majoritatea călătorilor nu sunt clari cu privire la rezultatul dezvoltării spirituale și caută puteri superioare, pace interioară, fericire emoțională sau armonie perpetuă. Este emoționant să te aștepți să dezvolți puteri, să citești mințile oamenilor, să muți obiecte cu gânduri, să vindeci pe cei bolnavi sau să nu simți niciodată anxietate. Din păcate, acestea sunt rezultatele așteptate de călători și sunt dezamăgiți atunci când nu apar.
O persoană completă
Scopul oricărei școli mistice autentice este de a ajuta la dezvoltarea unei persoane mai complete; cineva care a adăugat o măsură de capacitate latentă, spirituală. Prin antrenamentul ghidat, treptat, călătorul se aliniază cu propriul destin superior și cu destinul superior al universului. Ei participă în lume și ajută la îmbunătățirea ei. Capacitatea, abilitățile și intuițiile spirituale suplimentare se dezvoltă pentru a ajuta la ghidarea și influențarea evenimentelor conform unui plan superior și sunt rezultate ale conștiinței superioare. Un Maestru spiritual nu este capabil să citească gânduri pentru a vă impresiona, Maestrul face acest lucru pentru a arăta cine sunt ei și pentru a vă ajuta să realizați că aveți de lucru. Această capacitate este o extensie naturală a conștiinței și o experiență de învățare intenționată, direcționată, menită să îmbunătățească elevul. Masterul are această capacitate pentru că studentul are nevoie de ea și în cele mai multe cazuri este tranzitorie. La nevoie, o capacitate mai mare vine și pleacă.
Cunoașterea superioară, sau capacitatea spirituală, există în toată lumea. Acesta este dreptul nostru de naștere și deja face parte din noi. Pentru mulți, această capacitate nu este niciodată pe deplin dezvoltată și stă latentă, uneori, afirmându-se în experiențe care par extraordinare. Acestea pot veni sub forma unei presimțiri sau a unui vis că ceva se va întâmpla și se întâmplă. Sau această experiență poate lua forma unei schimbări în conștiință în care călătorul se simte conectat la toate lucrurile vii. Aceste expresii ale sufletului superior sunt ca energia peste alergări care sar, găsind o modalitate de a se exprima. Sufletul superior își forțează drumul în conștiința noastră obișnuită; amintindu-ne că suntem mai mult decât idei, emoție și carne.
Ce este Cunoașterea Superioară?
Cunoașterea superioară este cunoașterea sau acea cunoaștere care este legată de funcționarea interioară a lucrurilor. Această cunoaștere este aliniată cu destinul superior și este un produs secundar al conștiinței superioare. Această cunoaștere este intenționată și direcționată. Ea există pentru a promova condiția umană. Este mai înalt pentru că emană din planul superior; și este holistic, se integrează și rezidă în porțiunea corespunzătoare, superioară a sufletului. Experiențele spirituale sunt produse secundare ale acestei conștientizări și cunoștințe.
După ce a parcurs calea spirituală, în timp, elevul devine propriul maestru și învață să-și dirijeze viața dintr-o perspectivă lumească și spirituală. Într-un cadru sufi, elevii nu sunt acceptați într-o școală mistică decât dacă s-au pregătit singuri și motivele lor interioare sunt „pure”, adică relativ lipsite de interes propriu. Această pregătire include o stabilizare de bază a sănătății emoționale, fizice și intelectuale. Pentru că uneori, aceste capacități trebuie plasate „într-o stare neutră”, de către student, altfel impulsul spiritual nu va funcționa; iar dacă studentul nu are capacitatea de a realiza acest lucru, nu va fi acceptat. Studentul trebuie să aducă această stabilizare, apoi, ei pot fi învățați cum să experimenteze spiritualul.
În cele din urmă, după cum s-a indicat mai sus, înainte ca oricare dintre acestea să se poată întâmpla, intenția elevului trebuie să fie „pură”. Ceea ce se înțelege prin aceasta este că capacitatea spirituală nu este căutată pentru câștig personal. Uneori, elevul nu este conștient de propriile motive interioare și nu recunoaște un eșec personal. Un alt aspect al purității este o nevoie arzătoare sau foame care poate fi umplută doar prin această dezvoltare. Unii au numit această iubire sau dorință de a fi cu Cel Iubit. Este tradiție, doar cei care ard de dragoste sunt acceptați.
Ce este Experiența Spirituală?
Experiența spirituală și cunoștințele superioare fac parte din această formă de învățare. Ele există cu un scop, sunt tranzitorii și trebuie folosite în viața de zi cu zi pentru a se ajuta pe sine și pe alții. Viața este o experiență pe mai multe niveluri și toate capacitățile noastre sunt necesare pentru călătorie. Experiența spirituală este un element îmbogățitor și favorabil și formează baza unei trăiri complete. Avem o experiență spirituală, așa că ne poate ajuta să predăm, să ne facă o persoană mai bună și să putem participa mai pe deplin în lume.
Experiențele spirituale nu pot fi descrise cu acuratețe în cuvinte; ele sunt compuse dintr-o energie, sau țesătură, care este diferită de alte forme ale conștientizării noastre. Experiențele spirituale nu sunt resimțite ca niște emoții sau gândite, ca o idee, dar pot fi atașate ideilor noastre, oferind perspective minunate. Experiențele spirituale sunt percepute de o altă parte a conștiinței noastre, sunt holistice și integratoare. O parte a elevului se trezește, iar această conștientizare, cu energia sa distinctivă, este diferită de oricare alta. Limbajul nu poate descrie în mod adecvat ceea ce are loc, deoarece, la fel ca experiența noastră de iubire, această dimensiune este dincolo de limbaj. Dacă trebuie să întrebi dacă am avut o experiență spirituală, atunci probabil că nu ai avut una. Experiența spirituală și cunoașterea superioară sunt propria lor măsură. Ele sunt deosebit de diferite de alte forme de energie conștientă și pot fi comparate cu televiziunea prin cablu de înaltă definiție. Recepția este mai puternică, mai luminoasă, iar culorile sunt mai intense. Când vizionați televizorul de înaltă definiție, știți că nu primiți semnalul standard.
Ce oferă Maestrul
Când mergi la un Maestru spiritual, dacă ești suficient de norocos să fi fost chemat de unul, adevăratul Maestru nu va oferi stări mistice, capacitatea de a citi mințile sau viziuni despre viitor. El/ea va oferi un sistem de învățare și dezvoltare umană care are scopul de a face o persoană mai bună, mai completă. Responsabilitățile tale spirituale vor fi în plus față de alte îndatoriri. Dacă întâlnești pe cineva și acesta oferă stări mistice, capacitatea de a vedea în viitor sau cere bani în schimbul puterilor, nu te afli în prezența unui adevărat medic al sufletului. Uneori, se vor cere bani pentru a-i ajuta pe cei săraci și pentru a sprijini lucrarea Maestrului. Acest lucru este rar și voluntar; dacă ești într-o școală autentică, nu va fi niciodată presiune să faci asta. Cel mai adesea, este la latitudinea studentului să decidă să ofere o ofertă.
Adevăratul Maestru caută dezvoltarea interioară a studentului și, odată ce studentul este puternic în percepția lor, Maestrul îl eliberează pe student să călătorească singur. Dezvoltarea spirituală nu înseamnă citirea cărților, în timp ce cărțile pot inspira și pot fi de ajutor. Nu este să primiți răspuns la întrebările dvs. de către Maestru sau să participați la ateliere. Dezvoltarea spirituală este trezirea și perceperea propriei scântei interioare. Această scânteie, sau Lumină, este întotdeauna aliniată cu impulsul superior. Dezvoltarea interioară se concentrează pe a lăsa deoparte preocupările zilnice, suspendându-le pentru un timp, astfel încât impulsul spiritual să iasă în față. În majoritatea, acest impuls este adormit și trebuie trezit. Sarcina Maestrului este de a trezi capacitatea interioară arătându-o elevului.